Dante Gabriel Rossetti

Dante Gabriel Rossetti a fost, fară indoială, unul dintre cei mai mari pictori-poeți ai Marii Britanii. În anul 1848, la vârsta de 20 de ani, a înființat Frăția Prerafaelită, împreună cu alți tineri artiști: William Holman Hunt și John Everett Millais. Idealul frăției era acela de a lupta împotriva clasicismului sufocant al artei secolului al XIX-lea, de a reînvia puritatea și bogăția picturii medievale. Viața lui Rossetti seamănă mai mult cu o legendă. Ăn cei 57 de ani de viață a fost un adolescent minune, un tânăr rebel, un geniu neînțeles, un creator solitar, un amant pasional, un vizionar dependent de droguri și, în cele din urmă, un nebun expresionist.

-1828 Gabriel Charles Dante Rossetti s-a născut în Londra la data de 12 mai, din părinți italieni.

-1841 Abandonează școala cu permisiunea tatălui său pentru a studia arta.

-1842 Se înscrie la Saaa Academy, o școală pregătitoare pentru Royal Academy, of Arts (Academia Regală de Artă).

-1848 În luna martie îi scrie lui Ford Madox Brown, rugându-l să-l accepte ca ucenic. Acesta acceptă. În luna august îl cunoaște pe Holman Hunt și cei doi închiriază un atelier împreună. Înființează Frăția Prerafaelită, împreună cu Hunt, Millais și alți artiști.

-1849 Expune Adolescența Fecioarei Maria, prima pictură care poartă inițialele PRB (Frăția Prerafaelită); Vizitează Parisul și Țările de Jos alături de Hunt; călătorește în Kent, împreună cu Hunt, pentru a picta peisaje.

-1850 O cunoaște pe Elizabeth (Lizzie) Siddal și o convinge să pozeze numai pentru el.

-1856 O cunoaște pe Fanny Cornforth, care îi devine amantă, muză și prietenă.

-1857 Pictează fresce la Oxford University Union și se împrietenește cu William Morris și Edward Burne-Jones.

-1860 Se căsătorește în secret cu Lizzie, în luna mai.

-1862 Lizzie moare din cauza unei supradoze de laudanum; Rossetti se mută în casa Tudor din Chelsea.

-1870 Este publicat volumul Poezii; artistul se izolează.

-1882 Moare bolnav de nefrită, în data de 9 aprilie (ziua de Paște), în Birchington-on Sea, în Kent.

Dacă nu este specificat altfel, conţinutul acestei pagini este licenţiat sub Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License